Wśród liderów branży motoryzacyjnej trwają roszady. Po raz kolejny wygrała Toyota. Czarnym koniem okazała się Tesla, która wskoczyła na bardzo wysokie miejsce w klasyfikacji motoryzacyjnej.
Według niedawno opublikowanego rankingu Best Global Brands za 2020 rok – na pierwszym miejscu zestawienia najbardziej wartościowych marek ponownie znalazł się japoński koncern Toyoty. Wartość rynkowa tego giganta szacowana jest na 51,6 miliardów dolarów (co ciekawe, jest to wynik o 8% gorszy, niż za rok poprzedni). Na pozostałych miejscach podium zameldowały się kolejno następujące marki – Mercedes (49,3 miliardów dolarów) i BMW (39,8 miliardów dolarów).
Największym zaskoczeniem rankingu była pozycja koncernu Tesla Motors Inc. Amerykańska spółka po dwóch latach nieobecności w rankingu TOP 100 najcenniejszych firm świata wróciła z hukiem i zajęła wysokie, 40. miejsce w klasyfikacji generalnej. Jak podkreślają eksperci z IBRM Samar – ten niesamowity wzrost wartości o 769% nastąpił w okresie niespełna 12 miesięcy.
(Photo by Bram Van Oost on Unsplash)