Artykuł sponsorowany
Odpowiednie zapakowanie towaru jest kluczowe przy prowadzeniu sklepu internetowego. Dowiedz się, jakie narzędzia do pakowania warto zastosować.
Do przygotowywania zamówień internetowych niezbędne będą opakowania dopasowane do wielkości i rodzaju przesyłki. Mogą to być m.in.: kartony fasonowe, koperty bąbelkowe czy tuby tekturowe. Należy wziąć pod uwagę to, że przebieg transportu i warunki atmosferyczne mogą za każdym razem być inne, dlatego każda przesyłka, niezależnie od zawartości, wymaga dodatkowego zabezpieczenia przez sprzedawcę.
W przypadku niektórych przesyłek kluczowe jest zabezpieczenie paczki przed wilgocią. W tym celu warto zastosować saszetki pochłaniające wilgoć, folię stretch lub folię bąbelkową. Ważna jest również ochrona zawartości paczki przed wstrząsami. W celu stabilizacji towaru i wypełnienia pustych przestrzeni w kartonie warto zastosować wypełniacz w postaci ciętego papieru, pogiętych gazet czy poduszek z powietrzem. Świetną, biodegradowalną i przyjazną dla środowiska alternatywą jest także skropak pochodzenia roślinnego. Po otwarciu paczki wystarczy, że klient zaleje skropak wodą w celu jego rozpuszczenia. Jeśli zależy Ci na eleganckim zapakowaniu np. biżuterii, kosmetyków czy ubrań, możesz zainwestować także w luksusową bibułę do pakowania, wstążkę oraz naklejki samoprzylepne z logo firmy.
Warto zadbać także o dodatkowe wzmocnienie paczki na czas transportu. Do tego celu można wykorzystać uniwersalne sznurki bawełniane lub taśmę klejącą. Na rynku dostępne są klasyczne taśmy przemysłowe, taśmy papierowe ze spersonalizowanym nadrukiem reklamowym, taśmy papierowe czy taśma dwustronna cienka, charakteryzująca się funkcjonalnością, wysoką odpornością termiczną i odpornością na wilgoć. Aby zwiększyć efektywność pakowania, możesz zaopatrzyć się również w profesjonalną owijarkę do owijania kartonów folią stretch. Specjalistyczna owijarka przyspieszy pakowanie i znacznie ułatwi pracownikom cały proces.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz dołączyć do paczki próbki innych produktów, kod zniżkowy oraz ulotki reklamowe, dzięki czemu zwiększysz prawdopodobieństwo, że nowy klient ponownie skorzysta z Twojej oferty. Niektórzy właściciele sklepów internetowych decydują się również na dodanie gratisu w postaci drobiazgu lub cukierka do zamówienia, który stanowi miłą niespodziankę dla konsumenta i tym samym wpływa pozytywnie na budowanie relacji z marką.
Zdjęcie główne: pexels.com/Karolina Grabowska