Mało kto wie, że w różnych porach roku na stacjach benzynowych oferowane jest różne paliwo.
Standardowo na wiosnę, lato, jesień i zimę dostawcy przygotowują mieszanki dostosowane do aktualnej pogody i panującej temperatury. Już 1 października na stacjach dostępne będzie paliwo przejściowe, które charakteryzuje się znacznie lepszymi parametrami od paliwa letniego.
Od 1 października na stacjach benzynowych w całym kraju dostępne będzie tak zwane paliwo przejściowe. Jest to odpowiednio przygotowana mieszanka, dostosowana swoimi parametrami do temperatur zewnętrznych panujących na jesień. Zarówno olej napędowy, jak i benzyna i LPG, dostępne od 1 marca do 15 kwietnia oraz od 1 października do 15 listopada, dostosowane są do temperatur od -15 do 0 stopni Celsjusza. Tankowanie takiego paliwa jest niezwykle istotne dla żywotności i prawidłowego funkcjonowania jednostki napędowej naszego pojazdu.
Tankowanie paliwa przejściowego jest szczególnie istotne w przypadku aut zasilanych olejem napędowym, jednak należy go stosować również w przypadku jednostek benzynowych. To jednak właśnie w dieslu najczęściej dochodzi do zatykania filtra CFPP na skutek tankowania paliwa o niższych normach.
Jeśli w baku posiadamy benzynę, olej napędowy lub gaz LPG zatankowany jeszcze w lecie i chcemy uniknąć uniemożliwienia uruchomienia auta albo dalszej jazdy, to w okresie jesiennym powinniśmy przynajmniej dotankować paliwo przejściowe, by się wymieszało w zbiorniku z tym, które w nim się już znajduje. Może to jednak nie wystarczyć w przypadku występowania temperatur poniżej 0 stopni Celsjusza.
Zdj. główne: Harrison Haines/pexels.com