Coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie napędu elektrycznego w produkowanych pojazdach. Zdaniem ekspertów w roku 2022 możemy się spodziewać znacznego przyrostu elektrycznych ciężarówek.
Rynek pojazdów wciąż się rozwija, w związku z czym coraz więcej producentów zapowiada produkcję ciężarówek elektrycznych. Kupnem takich pojazdów interesuje się także coraz więcej przedsiębiorców. Dzieje się tak ze względu na to, że wprowadzane są coraz bardziej rygorystyczne przepisy związane z emisją spalin. Ponadto wzrasta moda na ekologiczne rozwiązania.
Elektryczne ciężarówki to pojazdy, które nie emitują dwutlenku węgla, są zatem przyjazne dla środowiska. Dzięki zastosowaniu napędu elektrycznego prowadzi się je łatwo i przyjemnie. Ponadto przewidzenie kosztów eksploatacji jest w przypadku elektryków bardzo łatwe, co często stanowi dla przedsiębiorców duży atut. Wśród wad elektrycznych ciężarówek wymienić można stosunkowo niewielki zasięg. Na niekorzyść tego rozwiązania przemawia również czas ładowania baterii oraz jej ciężar, który sprawia, że ładowność pojazdu jest mniejsza. Producenci pracują nad rozwiązaniami, które będą ograniczać te problemy do minimum. Niektóre z nich ujrzymy już w 2022 roku.
Światowa premiera Mercedes-Benz eActros miała miejsce w czerwcu 2021 roku, a jej pierwszy seryjny egzemplarz został ukończony w październiku, jest to zatem model, którego dystrybucji spodziewać się możemy w roku 2022. Druga połowa 2022 roku to również czas, w którym zaplanowano rozpoczęcie produkcji auta eEconic przeznaczonego do zastosowań komunalnych. Wiele osób nie może się doczekać modelu eActros, szczególnie po uzyskaniu przez niego nagrody International Truck Innovation Award 2021.
Wśród nowości, na które czekamy z niecierpliwością, znajduje się Nikola Tre, czyli elektryczna ciężarówka wyprodukowana przez Nikola Motor Company we współpracy z Iveco. Ciągnik Nikola Tre ma mieć zasięg około 550 km (w zależności od stopnia załadowania). Jest to pojazd, który dzięki silnikowi wykorzystującemu dziewięć akumulatorów o pojemności około 753 kWh może pracować niemal bezszelestnie. Ponadto na uwagę zasługuje rozbudowany kokpit pojazdu wyposażony w monitor. Umożliwia on kierowcy stałą obserwację pracy ciężarówki. Według najnowszych informacji pierwsze egzemplarze miały już ujrzeć światło dzienne, jednak produkcja na większą skalę ma nastąpić właśnie w 2022 roku.
Ze względu na problemy z podzespołami i ograniczonym dostępem ogniw akumulatorowych firma Elona Muska po raz kolejny zdecydowała się na przełożenie premiery swoich elektrycznych ciężarówek. Tym razem prezentacja ciężarówek Semi zaplanowana jest właśnie na 2022 rok. Wśród zalet elektrycznych ciężarówek, którymi chwali się Tesla, znajduje się przyspieszenie do 96 km/h w ciągu 20 sekund przy pełnym, czterdziestotonowym obciążeniu. Są to zdecydowanie imponujące osiągi, zatem na Teslę Semi czekamy z niecierpliwością.
Ciężkie samochody ciężarowe Volvo, takie jak Volvo FH Electric, FM Electric i FMX Electric zaczną być produkowane w drugiej połowie 2022 roku. Zależnie od wersji zasięg ciężarówek ma wynosić 300–380 km, co jest zdecydowanie bardzo dobrym wynikiem.
Źródło: pexels.com//Quintin Gellar