1 stycznia był graniczną datą wprowadzenia nowych, o wiele bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin na obszarze Unii Europejskiej. Sprawdź, jak zmieniły się przepisy.
Pełna nazwa najnowszej normy to Euro 6d-ISC-FCM. Jak się okazuje, będzie obowiązywać wyłącznie segment samochód osobowych. Główną zmianą jest dokładniejsze przeprowadzanie pomiarów emisji spalin.
Zaś, jeśli chodzi o ograniczenia – w przypadku silników diesla emisja może wynosić maksymalnie 80mg NOx, czyli o 20 mg więcej niż w przypadku silników benzynowych.
Oznaczenie ISC jest potwierdzeniem i zobowiązaniem producentów do tego, by samochody emitowały taki sam poziom szkodliwych substancji, jak zadeklarowano w homologacji. Z kolei FCM oznacza obowiązek wprowadzenia urządzenia kontrolującego zużycie paliwa, czy wykorzystanie energii elektrycznej.
Ustawodawcy przygotowują się także do wprowadzenia normy Euro 7 w roku 2025, która ma położyć kres klasycznym silnikom spalinowym.