Marketing afiliacyjny staje się coraz popularniejszą formą reklamową, a także źródłem dochodów. Czym charakteryzuje się ten model biznesowy? Jakie są jego zalety i dlaczego warto się nim zajmować? Wyjaśniamy.
Dynamiczny rozwój internetu wywarł ogromny wpływ na nasze życie, sprawiając, że większa część codzienności została przeniesiona do sieci. To w internecie robimy zakupy, nawiązujemy nowe znajomości, szukamy partnerów i sprawdzamy opinie o upatrzonych produktach. Radykalna zmiana stylu życiu wpływa także na inne obszary, w tym na prowadzenie biznesu i promowanie ich. Jedną z form reklamowania, która od pewnego czasu zdobywa coraz większą popularność, jest marketing afiliacyjny.
Marketing afiliacyjny to model reklamowy, w którym dana marka wypłaca swoim partnerom prowizję za kliknięcie bądź sprzedaż wygenerowaną przez ich polecenia. Taką formę współpracy możemy kojarzyć przede wszystkim z mediów społecznościowych, w których blogerzy czy influencerzy reklamują różnego rodzaju produkty i usługi.
W mechanizmie marketingu afiliacyjnego muszą zaistnieć trzy podmioty:
W modelu afiliacyjnym sprzedaż śledzi się dzięki linkom partnerskim, zwanym referencyjnymi. Każdy z partnerów otrzymuje indywidualny link, co umożliwia obliczenie prowizji i wypłacenie jej odpowiedniej osobie.
Marketing afiliacyjny uznaje się obecnie za jeden z najskuteczniejszych sposobów na generowanie dochodu w internecie. W tym modelu promowania korzyści czerpią obie strony – podmiot zlecający promocję nie musi się martwić o formę reklamy, a partner nie musi zajmować się tworzeniem produktów. Każdy zajmuje się tym, na czym zna się najlepiej.
Zaletami takiej formy biznesowej jest:
Marketing afiliacyjny może stanowić uzupełnienie większej strategii marketingowej, opartej na założeniach marketingu internetowego, który – jak sama nazwa wskazuje – skupia się na działaniach promocyjnych w sieci. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o marketingu internetowym, to zajrzyj tutaj: https://adsright.pl/marketing-internetowy/.
Zdjęcie główne: Domenico Loia/unsplash.com