KIA w 2021 roku zdecydowała się odmienić swe oblicze. Nowe logo i slogan mają być początkiem zmian, a te zapowiedzi zostały potwierdzone wraz z liftingiem najbardziej popularnej rodziny modeli, czyli Ceed.
KIA Ceed to od lat najlepiej sprzedający się model koreańskiej marki. Nic dziwnego, że po tym, jak na początku roku pokazano nowy logotyp oraz slogan, który brzmi „ruch, który inspiruje”, zdecydowano się na facelifting właśnie tej gamy modeli.
Każdy typ nadwozia, czyli hatchback, kombi oraz shooting brake, otrzyma nowe, odświeżone kolory, w pełni zmieniony przód auta, nowe aluminiowe obręcze kół, a także gamę skrzyń biegów oraz silników. Zmiany dotyczą również wnętrza oraz tylnej sekcji, gdzie wybrane detale mają usportowić wygląd pojazdu. Dodatkowo do wyboru jest aż trzynaście różnych lakierów, które sprawią, że nowy Ceed spodoba się nawet najbardziej wybrednym kupującym.
Zacznijmy od zewnątrz. Charakterystyczny grill został unowocześniony i wykończony przy użyciu chromowanych listw. Uwagę przykuwa znajdujące się nad nim logo, które prezentuje się naprawdę estetycznie i nowocześnie. Z tyłu w Korei zdecydowano się wzbogacić zderzak za pomocą czarnego dyfuzora, który dodaje sportowego sznytu do flagowego modelu marki. Wszystkie lampy są ledowe, a wersje GT-Line oraz GT otrzymały specjalne tylne lampy w konfiguracji plastra miodu, co wygląda naprawdę okazale.
Gdy wsiądziemy za kierownicę, od razu zauważymy zmiany na lepsze. Na pierwszym planie mamy 3-ramienną wielofunkcyjną kierownicę, za którą chowa się 12,3-calowy wyświetlacz, za pomocą którego otrzymamy te informacje dotyczące pracy samochodu, których w danym momencie potrzebujemy. Całość wspomaga drugi ekran o przekątnej wynoszącej 10,25 cala umieszczony na środku. To, co jest naprawdę wygodne dla kierowcy, to fakt, iż oba wyświetlacze są umieszczone na tej samej wysokości.
To nie wszystko, co nowy Ceed ma do zaoferowania. Klienci mają do wyboru dziewięć różnych kolorów tapicerki, a w specjalnych wersjach dostępne są profilowane fotele wykonane z czarnego zamszu. Wykończenie stoi na naprawdę dobrym poziomie i pozwala poczuć się dość luksusowo.
Na dobrym poziomie stoi także skomunikowanie auta. Możliwe jest połączenie z Apple CarPlay oraz Android Auto. Jest także możliwe kontrolowanie samochodu zdalnie dzięki aplikacji KIA Connect. Bardzo użyteczną opcją jest możliwość zapisania i przeniesienia ustawień samochodu do innego pojazdu. Jest to dobre dla pracowników, którzy często zmieniają auta w obrębie firmowej floty.
Do wyboru jest naprawdę wiele jednostek napędowych, których moc waha się od 100 koni mechanicznych do aż 204 koni mechanicznych. Dostępne rodzaje to hybryda plug-in o oznaczeniu PHEV, tzw. miękka hybryda o oznaczeniu MHEV, silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem, którego pojemność wynosi 1,6 litra, a także jednostki benzynowe o pojemnościach 1,0, 1,5, 1,6 litra. W zależności od wersji mamy do wyboru 6-biegową manualną przekładnię bądź siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat. Ciekawym wyborem jest także inteligentna mechaniczna skrzynia biegów, która jest przeznaczona dla jednostek z tzw. miękką hybrydą. Pozwala ona na znaczne zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
Najmocniejsza wersja to benzynowa jednostka 1.6 T-GDi. Jest ona sprzężona z 7-biegowym automatem 7DCT i posiada trzy tryby jazdy, które pozwolą zarówno na zabawę, jak i oszczędną jazdę.
Zdj. główne: Mike/pexels.com