To wnioski płynące ze spotkania online dotyczącego utrzymania dróg krajowych. W rozmowie z 11 maja wzięli udział między innymi delegacje Ministerstwa Infrastruktury czy stowarzyszeń branżowych zawodowo zajmujących się utrzymaniem infrastruktury drogowej.
Warto przypomnieć, że do zakresu prac związanych z utrzymaniem infrastruktury włącza się między innymi – utrzymanie czystości pasa drogowego, instalacja oznakowania, podcinanie trawników, czy wreszcie prace zimowe.
Podczas spotkania onlinie, pełnomocnik Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad podkreślił rolę aspektu utrzymaniowego. Pojawiły się także obietnice dotyczące dalszego rozwoju. Omawiane kwestie dotyczyły zmian w zakresie nowych umów utrzymaniowych, wyceny prac, spraw podatkowych oraz liczby wykorzystywanego sprzętu.
Już wkrótce umowy asortymentowe będą dotyczyły całorocznego utrzymania dróg z podziałem na zadania oraz wdrożona zostanie nowa dokumentacja działająca jako fundament najnowszych przetargów utrzymaniowych. Dalej, ujednolicona zostanie stawka podatkowa oraz wejdą w ruch procesy odpowiedzialne za opanowanie kryzysowych sytuacji.
(Fot. GDDKiA)