Jak wymienić wycieraczki – poradnik krok po kroku

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Jak wymienić wycieraczki – poradnik krok po kroku

Wymiana wycieraczek to stosunkowo prosta czynność, jednak nie każdy kierowca miał z nią do czynienia. Być może z tego powodu szukamy odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób je zmienić. W tym tekście postaramy się kompleksowo odpowiedzieć na pytanie jak wymienić wycieraczki w samochodzie i kiedy należy to robić!

Wycieraczki zimą to podstawa bezpiecznej i komfortowej podróży. Dzięki sprawnym piórom mamy możliwość odgarnięcia śniegu, błota, zmrożonego deszczu czy płynu od spryskiwaczy. Bez skutecznych piór nie powinniśmy nawet myśleć o podróży!

Zaczynamy – jak zdemontować wycieraczki?

Na początku musimy wyjaśnić, że wymiana wycieraczek może odbywać się na dwa sposoby – wszystko zależy od tego, czy w naszym aucie trzeba wymienić całe ramię konstrukcyjne czy wyłącznie pióro. W pierwszym przypadku musisz odkręcić mocowanie (niekiedy zakryte np. maską pojazdu). Jak to zrobić?

Wystarczy, że odsuniesz delikatnie maskę i odkręcisz nakrętkę. Jeżeli ta jest zapieczona, to nie siłuj się z nią – możesz ukręcić gwint i narazisz się na spore koszty. Kup specjalny środek penetrujący, a następnie odczekaj godzinę lub dwie. Wtedy możesz przystąpić do odkręcania. Niewielka korozja, która zawsze postępuje w tym miejscu może skutecznie unieruchomić nakrętkę, a co za tym idzie – uniemożliwi Ci skuteczne wyjęcie ramienia wycieraczki.

Jak już udało Ci się odkręcić ramię, mocnym ruchem (ale z czuciem) „podnieś” cały mechanizm. Jeżeli nie możesz tego zrobić – postaraj się kolejny raz wykorzystać środek do penetracji. Wyjęte w końcu ramię zmienisz na nowe, wraz z nowym piórem. Pamiętaj, że możesz wymienić tylko jedno ramię, jeżeli właśnie to było uszkodzone. Pióra powinieneś wymieniać od razu w parze.

Montaż ramienia jest prosty. Nakładasz nowy element i dokręcasz nakrętkę. Uważaj, aby nie ukręcić gwintu. Ten musi być mocno osadzony, ale jednocześnie na tyle, aby ramiona swobodnie poruszały się po szybie.

Częściej psują się pióra, czyli jak zdemontować wycieraczki tylko w tym zakresie?

Czas na eksploatacyjny element wycieraczek, czyli pióra. O ile ramię dużo rzadziej się psuje (możesz uszkodzić sprężynę lub poluzować mocowanie), to pióra należy wymieniać niekiedy nawet raz w roku. Elementy te wykonane są z gumy i plastiku, a co za tym idzie – bardzo często się eksploatują.

ZOBACZ TEŻ: Przyczyny rozładowania akumulatora. Jak sobie z tym radzić?

Na początku zadbaj o zakup dobrych wycieraczek. Wymierz długość ramienia i zainwestuj w markowe elementy, z dobrymi opiniami innych użytkowników. Tylko dobrze dobrane pióra, przeznaczone do danego modelu spełnią swoją rolę. Jeżeli masz już tę cześć wycieraczek, czas przystąpić do wymiany. Jak wymienić pióra wycieraczek?

Na początku podnieś całe ramię (podciągając delikatnie wycieraczkę do góry). Następnie odegnij plastikowy zatrzask pióra i „wyjedź” elementem z prowadnicy. Tak samo postąp z drugą wycieraczką.  Po wyjęciu starych elementów, możesz założyć nowe. Włóż wkład tak, aby zatrzask zablokował jego ruch. Wycieraczka powinna swobodnie ruszać się na ramieniu, bez wypadania z niego.

Jeżeli zamontowałeś już obydwie wycieraczki, sprawdź czy dobrze zbierają wilgoć z szyby. Gotowe!

(fot. pixabay.com)

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*