Mercedes GLC – jak będzie wyglądać generacja w 2021 roku?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Mercedes GLC – jak będzie wyglądać generacja w 2021 roku?

Mercedes GLC to samochód, któremu warto bliżej się przyjrzeć. Pojazd oferowany przez niemieckiego producenta, produkowany jest od 2015 roku. Już w 2021 roku można spodziewać się kolejnej generacji. Jak będzie wyglądać?

Mercedes-Benz GLC – samochód dla najbardziej wymagających kierowców

Produkcja Mercedesa-Benza GLC ruszyła w 2015 roku. Model zaliczany jest do grupy crossoverów i jest następcą innego auta niemieckiego producenta, a mianowicie Mercedesa GLK. 

Historia modelu

Pierwszy raz o Mercedesie GLC zrobiło się głośno w czerwcu 2015 roku. Początkowo samochód był kontynuacją koncepcji SUV-a klasy średniej, czyli tej samej, co w przypadku poprzednika – Mercedesa GLK. Jednak w nowym modelu producent postanowił wprowadzić kilka korekt. GLC w porównaniu z GLK jest dłuższe, szersze i niższe.

Produkcja Mercedesa GLC rozpoczęła się w drugiej połowie 2015 roku w jednym z zakładów Mercedesa. Pierwszy lifting modelu miał miejsce w marcu 2019 roku. Zmodernizowano jego stylistykę, wersje silnikowe oraz wyposażenie, co spowodowało wzrost zainteresowania wśród klientów. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, modyfikacjom poddano przede wszystkim reflektory, zderzaki oraz atrapę chłodnicy. We wnętrzu kabiny pasażerskiej zamontowano duży ekran do systemu multimedialnego oraz nowe, bardziej atrakcyjne wizualnie koło kierownicy. Nowa wersja GLC po raz pierwszy została zaprezentowana podczas Geneva Motor Show 2019.

Największymi konkurentami GLC są Audi Q5, BMW X3, Jaguar F-Pace, Porsche Macan oraz Volvo XC60.

Silniki i dane techniczne

Jednostki napędowe, pomiędzy którymi klienci mogą wybierać to 2-litrowe, 4-cylindrowe, turbodoładowane silniki benzynowe oraz 2,2-litrowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny również z turbodoładowaniem. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem 9-biegowej lub 7-stopniowej automatycznej skrzyni biegów G-Tronic.

Mercedes GLC to samochód ceniony pod wieloma względami. Niemiecki model od samego początku produkcji wzbudzał niemałe zainteresowanie wśród klientów. Nie bez powodu. GLC to auto, które powstało z myślą o potrzebach i zadowoleniu wszystkich kierowców. W 2021 roku czeka nas najnowsza wersja tego modelu. 

Jeśli chodzi o rozmiary Mercedesa GLC, przedstawiają się one następująco:

  • długość: 4656 mm,
  • szerokość: 1890 mm,
  • wysokość: 1638 mm,
  • rozstaw osi: 2873 mm,
  • masa własna: 1790 kg.

Nowa generacja Mercedesa GLC – czego możemy się spodziewać?

Mercedes klasy C oraz powiązany z nim SUV GLC to bez wątpienia jedne z największych rynkowych hitów w ostatnim czasie. 

Wprowadzenie na rynek nowych generacji to doskonały sposób na utrzymanie i pozyskanie nowych klientów. Jeśli samochód cieszy się dużą popularnością, z dużą pewnością można spodziewać się zmodernizowanej wersji. Nie inaczej jest w przypadku Mercedesa GLC. W 2021 roku będziemy mogli oglądać model GLC w zupełnie nowym wydaniu.

Jaki będzie nowy Mercedes GLC? Samochód ma być przede wszystkim o wiele nowocześniejszy, inteligentniejszy, a także – bardziej ekologiczny. Stylistyka nadwozia nowej generacji pojazdu ma być bardziej odważna w stosunku do poprzednika. Twórcy chcą wprowadzić wiele śmiałych zmian, które nadadzą GLC wyjątkowego charakteru. Co prawda transformacja nie będzie tak odważna, jak to miało miejsce w przypadku zastąpienia GLK, jednak mimo wszystko zmiany będą widoczne na pierwszy rzut oka. To, co przede wszystkim ulegnie modyfikacji, to proporcje. Wygląd GLC stanie się znacznie dojrzalszy, co z pewnością wielu kierowcom bardzo przypadnie do gustu.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe, w przypadku nowej generacji, inżynierowie musieli stanąć przed ogromnym wyzwaniem związanym z zaostrzeniem norm dotyczących emisji dwutlenku węgla. Oczywiście takich wymogów prawnych nie da się w żadnym stopniu obejść. Pozostaje więc tylko się dostosować. Rozwiązaniem jest tzw. FAME (ang. Family of Modular Engines), czyli rodzina silników modułowych.

Wszystkie z dostępnych wcześniej silników benzynowych i wysokoprężnych zostaną zelektryfikowane. Elektryczna jednostka będzie umieszczona bezpośrednio w skrzyni biegów, natomiast moc, którą będzie generować – to dodatkowe 15 KM. Maksymalny moment obrotowy dla silników benzynowych wzrośnie o 180 Nm, a dla silników wysokoprężnych – o 200 Nm. To, co z pewnością spodoba się kierowcom, to mniejsze zużycie paliwa, które może spaść nawet do 10%.

(fot. materiały prasowe Mercedesa)

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*