Ford Mustang Mach 1 - co to za auto i czym się charakteryzuje?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Ford Mustang Mach 1 - co to za auto i czym się charakteryzuje?

Amerykańska legenda po raz pierwszy trafia do europejskich salonów. Ma dawać niepowtarzalne wrażenia z jazdy dzięki potężnemu silnikowi, manualnej skrzyni biegów i najlepszemu prowadzeniu w dziejach Mustanga.

Ford Mustang Mach I rozpoczął swoją karierę w 1969 roku, a teraz pierwszy raz w dziejach trafia na stary kontynent i przez swoje wydechy chce wykrzyczeć, kto teraz będzie rządził na dzielni. 

Czym się pochwali Mach I?

Sercem tego auta jest wolnossąca 5-litrowa jednostka V8 o mocy 460 koni mechanicznych. Silnik jest zapożyczony z Bullita, jednak inżynierowie postarali się, aby był jeszcze ostrzejszy. Został zmieniony układ dolotowy, który jest wzięty z Shelby GT350. Dodatkowo o optymalne smarowanie będzie dbała dodatkowa chłodnica oleju nawet przy ciągłej jeździe z obrotami utrzymywanymi na czerwonym polu.

A szkoda odejmować gazu, kiedy moc maksymalna jest przy 7250 obr/min, a z wydechów o średnicy 4,5 cala wydobywa się wściekły ryk silnika. To jest kwintesencja amerykańskiej motoryzacji.

Jazda na granicy obrotów silnika będzie możliwa za sprawą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, która jest tak skonfigurowana, aby na torze jazda była jak najostrzejsza. Komputer dba o przegazówki podczas redukcji biegu, a dwutarczowe sprzęgło umożliwia zmianę biegu na wyższy bez odejmowania gazu! W ofercie występuje też 10-biegowa skrzynia automatyczna, która wyciąga z auta jeszcze więcej. To właśnie ona zapewnia najlepsze osiągi samochodu. 

Z automatem Mach I rozpędzi się do 100 km/h w 4.4 sekundy, kiedy przy manualu jest to 4.8 sekundy. Sprawa ma się na odwrót, jeśli spojrzymy na prędkości maksymalne. Amatorzy szybkiej jazdy powinni wybrać skrzynię manualną, wtedy osiągną 267 km/h, przy automacie jest to raptem 249 km/h, tyle samo, co w większości niemieckich limuzyn.

Stabilne prowadzenie ma zapewnić zawieszenie MagneRide, pozwalające na kontrolę siły tłumienia i dostosowanie się do warunków nawierzchni w czasie rzeczywistym. Poza tym są tutaj usztywnione sprężyny i stabilizatory. Pogrzebano też przy układzie kierowniczym, zapożyczając elementy z GT350 i GT500. Kiedy przyjdzie czas na wyhamowanie rumaka, zadbają o to wydajniejsze hamulce.

Wygląd tradycyjnie

Mach I nawiązuje do swoich przodków, więc ma podniesioną maskę, wbudowane w grill światła i charakterystyczne pasy. Paleta lakierów jest ograniczona do 8 kolorów nadwozia i kombinacji pasów. Wewnątrz mamy detale nawiązujące do poprzedników i skórzane fotele. Limitowana edycja oznacza też tabliczkę znamionową z numerem produkcji.

Ile kosztuje?

Polski cennik Mach I zaczyna się od 283 710 zł ze skrzynią manualną. Automat wymaga dopłaty 10 000 zł. W standardzie dostajemy unikalne felgi w rozmiarze 19 cali, zderzaki z dyfuzorami, aktywny wydech z czterema końcówkami, skórzaną tapicerkę, ekran multimedialny SYNC 3, kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację, ambientowe oświetlenie wnętrza czy też podgrzewanie kierownicy.

(fot. materiały prasowe Forda)

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *