Golf ósmej generacji – sprawdzamy najnowsze dzieło legendarnej serii

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Golf ósmej generacji – sprawdzamy najnowsze dzieło legendarnej serii

Naszpikowane nowoczesną elektroniką, ale dość tradycyjnie zaprojektowane z zewnątrz – najnowsze auto z rodziny Golfa słusznie budzi zainteresowanie. Odkrywamy kulisy ósmej generacji popularnego i cenionego samochodu.

Ósma generacja auta z 1974 roku

Warto zacząć od przypomnienia, że Volkswagen Golf to auto, które pierwszy raz pojawiło się na rynku w 1974 roku. Wielu jego obecnych użytkowników nie było więc jeszcze na świecie. Giorgietto Giugiaro, projektant samochodu, miał niełatwe zadanie stworzenia następcy dla Volkswagena Garbusa. Nie mógł mieć wówczas pojęcia, że stanie się on ulubionym samochodem Niemców z przeszło 40 milionami sprzedanych globalnie sztuk. 

Golf ósmej generacji – zaawansowany technicznie

Nowy Golf to przede wszystkim samochód, który zaskakuje skalą zastosowanych w nim nowych technologii. Przede wszystkim chodzi o cyfrowy kokpit, który wyróżniać ma ten model wśród aut podobnej klasy. Jest on tworzony przez zespół ekranów, które są jednocześnie zegarami tablicy rozdzielczej i ekranami centrum inforozrywki oraz funkcji pojazdu. Golf ósmej generacji na stałe współpracuje z internetem (karta e-SIM). Przez cały czas można go aktualizować poprzez dokupienie nowych funkcji. Nowymi rozwiązaniami technicznymi, które bardziej lub mniej  zaskakują, są również:

  • inteligentne, matrycowe reflektory LED Matrix IQ.Light,
  • rozbudowana asysta kierowcy,
  • bardzo intuicyjna obsługa poszczególnych funkcjonalności samochodu za pomocą multimedialnych udoskonaleń ( niewiele tradycyjnych przycisków),
  • rozbudowana obsługa głosowa dzięki asystentowi Alexa – np. zdalne ustawianie nawigacji, wybór muzyki, pogoda,
  • inteligentny tempomat, który pozwala wybrać odpowiednią prędkość poruszania przy uwzględnieniu m.in. wyprofilowania drogi, rond lub skrzyżowań.

System Car2X

Nowy Golf posiada zdolność komunikowania się z otoczeniem, którą uzyskał dzięki wyposażeniu w system Car2X. Technologia Volkswagena pozwala na łączenie się dzięki sieci WI-FI z innymi pojazdami, co może pomóc w uniknięciu wypadków. Ósma generacja Volkswagena została w nią wyposażona jako pierwsza w Europie. Zasięg sieci wynosi nawet 800 m.   

Wersje wyposażenia i estetyka wnętrza

Golf 8 będzie oferowany w aż czterech wersjach wyposażenia do wyboru. Będą to: 

  • Golf,
  • Life,
  • Style,
  • R-line.

Postawiono na bogatsze wyposażenie i bardziej dopracowany design niż u jego poprzedników.  Nawet podstawowa wersja odznacza się solidnymi elementami wewnętrznego wyposażenia takimi jak wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, We Connect, We Connect Pus, Lane Assist czy Front Assist.  

Wygląd zewnętrzny: bez radykalnych zmian w stosunku do ‘’siódemki’’

W przeciwieństwie do nieco zaskakujących nowoczesnych technologii wewnątrz, zewnętrzny design Golfa ósmej generacji nie zmienił się radykalnie. Nowy model nie odbiega od wymiarów poprzednika – jest jedynie o 2,6 cm niższy. Zyskał natomiast nieco bardziej drapieżny wygląd zewnętrzny, co podkreślają  modyfikacje lamp tylnych i słupka C. 

Projektanci zdecydowali się nie tworzyć rewolucji odnośnie popularnej ‘’siódemki’’, która liczy sobie już kilka lat, ale wciąż ceniona jest przede wszystkim za niezawodność i solidność. Roczna sprzedaż na poziomie ponad 400 tys. sztuk zobowiązuje.  

Jaką pojemność ma nowy Golf?

Projektanci odpowiedzialni za ósmą generację Golfa, z Klausem Bischoffem na czele, postanowili  w dziedzinie pojemności samochodu pozostać przy proporcjach wypracowanych dla ‘’siódemki’’. W obu przypadkach użytkownik otrzymuje również taki sam bagażnik, który mieści 380 l. Daje to całkiem niezły wynik jak na auto omawianej klasy.

Jakim silnikiem dysponuje?

Klientom oferuje się różne wersje napędu przeznaczonego dla ósmej generacji Golfów. Będą to między innymi:

  • trzycylindrowe silniki benzynowe 90 i 110 KM,
  • czterocylindrowe silniki Diesla 115 i 150 KM,
  • napęd eTSI 110, 130 i 150 KM. 

Ile kosztuje?

Za Golfa 8 z salonu trzeba zapłacić przynajmniej 69 490 zł. Najlepiej wyposażony Golf 8 Style to wydatek rzędu 128 990 zł.

(fot. Wikipedia/ Volkswagen_Golf_VIII in Stuttgart-Vaihingen/ Alexander Migl)

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*