Jakie motocykle trafią do salonów we wrześniu? Nasz przegląd!

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Jakie motocykle trafią do salonów we wrześniu? Nasz przegląd!

Świat motocykli jest gorący jak nigdy! Przed Wami premiery, które wedle planu powinny trafić na ulice już we wrześniu tego roku, więc mowa o samych najnowszych modelach. 

Gama premier jest naprawdę szeroka i obejmuje motocykle różnych typów od producentów z wielu krajów. Co więc ma nam wrzesień do zaoferowania w tej kwestii? 

Nie ma czasu na owijanie w bawełnę. Długi okres bez targów nie zmniejszył zaangażowania producentów, którzy wciąż wypuszczają nowe modele motocykli. Brak możliwości prezentacji na wielkiej scenie nie zraził ani tych małych, ani dużych, dzięki czemu będziemy się mogli cieszyć naprawdę ciekawymi jednośladami, które powinny trafić na ulice i do salonów już we wrześniu 2021 roku. 

Włoski zawrót głowy

Od kogo rozpocząć takie zestawienie, jak nie od włoskich firm. Mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego to prawdziwi specjaliści od jednośladów i z tego regionu pochodzi naprawdę mnóstwo producentów, którzy oferują szeroką gamę motocykli na najwyższym poziomie. 

MV Agusta

Włoska marka spod Mediolanu zarządzana przez rosyjskiego milionera Timura Sardarova poważnie wychodzi z zapaści i odnawia ofertę pojazdów. Do salonów powinny trafić odświeżone nakedy, czyli Brutale 800 oraz Dragster 800. Parametry nie uległy zmianie, gdyż wciąż korzystają one z 3-cylindrowych jednostek o pojemności 799 centymetrów sześciennych, które generują 110 lub 140 koni mechanicznych w zależności od tego, czy zakupiona zostanie wersja RR, czy RR SCS. 


Głównym celem było dostosowanie tych jednośladów do norm spalin Euro 5, lecz wersje RR SCS mogą pochwalić się rozwiązaniem smart clutch system, które pozwoli na zmianę biegów, ruszanie i zatrzymywanie się bez wciskania sprzęgła.

Kolejna nowość to kolorowy wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala. Pozwoli on na wyświetlanie nawigacji, którą mamy w naszym smartfonie, a dzięki specjalnej aplikacji możliwa będzie zmiana ustawień motocykla. 

Kolejnym modelem jest ścigacz F3 Rosso. Jego 3-cylindrowy silnik generuje 147 koni mechanicznych przy 13 tysiącach obrotów na minutę oraz pozwala na osiągnięcie prędkości sięgających 240 kilometrów na godzinę. Nowy model otrzymał wydajniejszą chłodnicę, kolejną generację quickshiftera, a jego silnik spełnia normy Euro 5, co jest najważniejszym celem wszystkich zmian w pojazdach MV Agusty w tym roku. Naturalnie posiada on także wspomniany wcześniej wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala i możliwość podłączenia aplikacji mobilnej MV Ride. 

Betamotor

Zostajemy na Półwyspie Apenińskim. Włosi z Betamotor wprowadzili odświeżenie do swojej niezwykle szerokiej oferty motocykli enduro. Zmiany dotyczą przede wszystkim zawieszenia, które ma spisywać się jeszcze lepiej na nierównościach.

Duże zmiany dotyczą przede wszystkim modelu RR 300. Jego dwusuwowy silnik otrzyma między innymi nowy tłok, zawór mocy, krótszy wał korbowy czy też nową głowicę. Dzięki temu moc będzie dostarczana płynniej i bardziej liniowo. 

Inne modele z linii enduro będą mogły pochwalić się w zależności od motocykla nowym sprzęgłem, głowicą czy też zaworem mocy. 

Jak widać, we wrześniu królują Włosi, którzy potwierdzają swoją silną pozycję na rynku motocykli. MV Agusta wychodzi z kryzysu i potwierdza, że jest gotowa na kolejne lata, a Betamotor robi to, w czym jest najlepszy, więc wszystko pozostaje w normie. Ciekawe, co otrzymamy w kolejnych miesiącach tego szalonego roku.

Zdjęcie główne: Gustavo Fring/pexels.com

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *