Ducati Diavel V4 - poznaj ten niezwykły motocykl

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Ducati Diavel V4 - poznaj ten niezwykły motocykl

Motocykl wyjątkowy pod każdym względem, ale bez dwóch zdań to jego wygląd oraz moc robią największe wrażenie. Ducati Diavel V4 jest naturalnym następcą poprzedniego modelu, co wiemy o tym jednośladzie?

Lekki, mocny i piękny  – czy lepszy od poprzednika?

Nowy Diavel jest zupełnie inaczej skonstruowany od swojego poprzednika. Zmieniono bowiem nie tylko ramę jednośladu, ale również całą geometrię. Wszystko po to, aby umieścić szerszą i większą jednostkę napędową. Zmianie uległa więc baza, a to naturalnie wskazywało na fakt, że również wykończenie pojazdu będzie znacznie inne. 

Na pewno fani marki nie mogą być zdziwieni i negatywnie zaskoczeni, bo Diavel V4 prezentuje się wręcz wybornie. Motocykl wygląda nowocześnie, a przy tym wciąż zachowuje stylistykę, jaką można zaobserwować w poprzednich wersjach. Wracając jednak do wagi, ten model ma jej o 13 kilogramów mniej od poprzednika, waży zaledwie 211 kilogramów, a przy zaopatrzeniu w trasę około 236 kilogramów. Silnik V4 o pojemności 1158 centymetrów sześciennych generuje 168 koni mechanicznych mocy oraz 123 Nm. Na koniec wisienka na torcie, a więc przyspieszenie – od 0 do 100 kilometrów na godzinę rozpędza się w niecałe 3 sekundy!

Nowości technologiczne w Ducati Diavel V4

Przede wszystkim skupmy się na trybach jazdy, to: Sport, Touring, Urban oraz nowość – Wet, co oczywiście oznacza lepszą trakcję podczas jazdy po mokrej nawierzchni lub asfalcie o słabej przyczepności. Nie zabrakło kontroli trakcji DTC, Cornering ABS czy systemu wspomagającego jazdę w jednym z kół. Uwagę zawraca z pewnością system Launch Control, który pozwala rozpędzić się do 100 kilometrów na godzinę w niecałe 3 sekundy. Pojawił się ponadto nowy 5-calowy kolorowy wyświetlacz, na którym znajdzie się mnóstwo niezbędnych informacji. Możliwe jest także połączenie pojazdu ze smartfonem za sprawą Bluetooth.

Szeroka opona znakiem rozpoznawczym Diavel V4

Oparta na potężnym, jednoramiennym wahaczu guma ma niebywały rozmiar 240/45/17. Teraz Diavel V4 będzie wyglądał jak rasowy cruiser i na pewno nikt nie zwróci uwagi konstruktorom, że nie ma tutaj namiastki tego, co najważniejsze w tego rodzaju jednośladach. Zaraz obok tylnego koła możemy zauważyć imponujący układ wydechowy, który został zakończony czterema lufami tłumika. 

Zostając jeszcze chwilę przy tylnej części pojazdu, warto zwrócić uwagę na wyjątkowo ułożone światła LED, które wkomponowano w tylny zadupek. Całość prezentuje się doskonale i z pewnością znajdzie fanów w naszym kraju.

Cruiser o ergonomicznym zawieszeniu

Komfort oraz ergonomia jazdy na motocyklu typu cruiser to bez dwóch zdań najważniejsze kwestie. Nie dziwi więc fakt, że Ducati popracował nad tymi kwestiami w sposób imponujący. Siedzenie znajduje się na wysokości 79 centymetrów, kierownica została przesunięta bliżej kierowcy o około 2 centymetry, co już robi kolosalną różnicę przede wszystkim dla niższych użytkowników. Ponadto zawieszenie ma nieco większy skok, o dokładnie 1,5 centymetra, co ma pozwolić na komfortową podróż na długie dystanse. Turystyczne akcesoria przeznaczone dla tego modelu to na przykład dwa boczne kufry o łącznej pojemności blisko 50 litrów. Ten potężny cruiser ma zawieszenie o pełnej regulacji, otrzymał także nowy widelec przedni o średnicy goleni równej 5 centymetrów. Jak wam się podoba Ducati Diavel V4?

Zdj. główne: Rahul Lal/unsplash.com

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *