Jeśli masz już prawo jazdy kategorii B, ale nie chcesz stać w korkach, to właśnie przychodzimy z pomocą. Jakie premiery jednośladów na kategorię B mamy w 2021 roku?
Choć w 2021 roku nie ma zbyt dużo premier motocykli o pojemności 125, to znalazły się trzy modele, które naprawdę mogą być ciekawymi propozycjami na rynku.
Wśród premier bryluje Honda odnawiająca swój park motocyklowy. Na pierwszy ogień idzie Honda MSX125, która teraz przejmie nazwę po swoim bracie zza oceanu – Grom.
W Stanach Zjednoczonych jest to bardzo popularny model, niestety w Europie nie podzielono tego entuzjazmu. Szkoda, bo to naprawdę ciekawy motocykl, który daje przyjemność z jazdy i daje się fajnie modyfikować.
MSX 125 Grom w 2021 roku dostanie odświeżony silnik chłodzony powietrzem o mocy 9.8 KM i 10.5 NM. Dzięki dołożeniu 5 biegu, Honda ma się teraz szybciej rozpędzać i osiągać prędkość maksymalną na poziomie 94 km/h. Silnik spełnia normę Euro 5.
Zmieniono także montaż owiewek, które teraz są łączone na 6 śrub, aby każdy użytkownik mógł łatwo je wymienić na takie, jakie mu się podobają. Ponadto motocykl dostał nowy zestaw wskaźników, który teraz ma kontrolę zapiętego biegu.
Yamaha XSR 125 to jeden z najbardziej stylowych motocykli wśród pojemności 125 ccm. Jest to motocykl o stylistyce retro-naked i to w najlepszej postaci.
Kolorystycznie motocykl ma nawiązywać do legendarnych modeli Yamahy. Motocykl ma zaokrąglony zbiornik, długie i wąskie siedzisko oraz okrągłą lampę. To wszystko daje świetne połączenie retro stylistyki z nowoczesnością za sprawą LED-owej techniki zegarów czy reflektora.
Motor, który napędza ten jednoślad, to dobrze znana, bardzo zaawansowana jednostka napędowa. Posiada ona zmienne fazy rozrządu i cztery zawory. Moc maksymalna silnika to 14.9 KM, więc idealnie łapie się dla kierowców z kategorią B.
Rama to Deltabox, która jest stosowana w każdej 125-ce Yamahy, a waga gotowego pojazdu to 134 kg. Do salonów ma trafić na przełomie czerwca i lipca.
PCX 125 to skuter, który obecny jest na rynku już od dłuższego czasu, jednak zainteresował nas swoją fajną sylwetką, która jest wręcz stworzona do przemierzania miejskich arterii.
Skuter na rok modelowy 2021 dostał udoskonalony, czterozaworowy silnik Smart Power Plus wyposażony w system HSTC (Honda Selectable Torque Control). Rama również została przeprojektowana i połączona z tylnym zawieszeniem o większym skoku. Również opony zostały powiększone.
Obsługę motocykla ma umilić powiększony schowek pod siedzeniem, który mieści dwa pełnowymiarowe kaski. Ponadto mamy tutaj złącze USB C i bezkluczykowy dostęp Honda Smart Key.
(fot. materiały prasowe Yamaha)