Marketing afiliacyjny – co warto o nim wiedzieć?

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Marketing afiliacyjny – co warto o nim wiedzieć?

Marketing afiliacyjny staje się coraz popularniejszą formą reklamową, a także źródłem dochodów. Czym charakteryzuje się ten model biznesowy? Jakie są jego zalety i dlaczego warto się nim zajmować? Wyjaśniamy.

Dynamiczny rozwój internetu wywarł ogromny wpływ na nasze życie, sprawiając, że większa część codzienności została przeniesiona do sieci. To w internecie robimy zakupy, nawiązujemy nowe znajomości, szukamy partnerów i sprawdzamy opinie o upatrzonych produktach. Radykalna zmiana stylu życiu wpływa także na inne obszary, w tym na prowadzenie biznesu i promowanie ich. Jedną z form reklamowania, która od pewnego czasu zdobywa coraz większą popularność, jest marketing afiliacyjny.

Marketing afiliacyjny – na czym dokładnie polega?

Marketing afiliacyjny to model reklamowy, w którym dana marka wypłaca swoim partnerom prowizję za kliknięcie bądź sprzedaż wygenerowaną przez ich polecenia. Taką formę współpracy możemy kojarzyć przede wszystkim z mediów społecznościowych, w których blogerzy czy influencerzy reklamują różnego rodzaju produkty i usługi.

W mechanizmie marketingu afiliacyjnego muszą zaistnieć trzy podmioty:

  • reklamodawca – firma zlecająca promocję. To on wypłaca wynagrodzenie partnerom, którzy biorą udział w jego programie afiliacyjnym,
  • partner (wydawca) – osoba odpowiadająca za reklamowanie produktu lub usługi, zarabiająca na prowizjach, poprzez realizowanie celów określonych przez reklamodawcę,
  • klient – nabywca, dzięki któremu partner otrzymuje swoje wynagrodzenie. Po kliknięciu przez klienta w link referencyjny program nalicza ustaloną wcześniej prowizję, którą później wypłaca się partnerowi.

W modelu afiliacyjnym sprzedaż śledzi się dzięki linkom partnerskim, zwanym referencyjnymi. Każdy z partnerów otrzymuje indywidualny link, co umożliwia obliczenie prowizji i wypłacenie jej odpowiedniej osobie.

Jakie zalety niesie marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny uznaje się obecnie za jeden z najskuteczniejszych sposobów na generowanie dochodu w internecie. W tym modelu promowania korzyści czerpią obie strony – podmiot zlecający promocję nie musi się martwić o formę reklamy, a partner nie musi zajmować się tworzeniem produktów. Każdy zajmuje się tym, na czym zna się najlepiej.

Zaletami takiej formy biznesowej jest:

  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • pozyskanie nowych klientów,
  • wiarygodna reklama w popularnych mediach społecznościowych czy na blogach,
  • budowanie pozytywnego wizerunku wśród odbiorców.

Marketing afiliacyjny może stanowić uzupełnienie większej strategii marketingowej, opartej na założeniach marketingu internetowego, który – jak sama nazwa wskazuje – skupia się na działaniach promocyjnych w sieci. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o marketingu internetowym, to zajrzyj tutaj: https://adsright.pl/marketing-internetowy/.

Zdjęcie główne: Domenico Loia/unsplash.com

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*