Polskie autobusy elektryczne królują na drogach całego świata!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
Polskie autobusy elektryczne królują na drogach całego świata!

Najnowsze statystyki pokazują, że polscy producenci autobusów elektrycznych dominują inne firmy z Unii Europejskiej. Produkcja tego typu pojazdów jest na tyle wysoka, że poza nasyceniem rodzimego rynku, firmy eksportują bardzo dużo elektryków do innych państw.

Ponad 31% elektryków eksportowanych w krajach Unii Europejskiej pochodzi z Polski!

Tylko w latach 2017-2019 z polskich fabryk wyeksportowano łącznie 1937 autobusów elektrycznych. Jest to ponad 31% wszystkich pojazdów tego typu wyeksportowanych z krajów Unii Europejskiej. Takie dane przekazało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, analizujące rynek krajowy oraz międzynarodowy pod względem produkcji i sprzedaży pojazdów zasilanych paliwami innymi, niż konwencjonalnymi.

Wartość eksportu to 750 mln euro

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych podało również całkowitą wartość eksportu w latach 2017-2021. Wynosił on 750 mln euro, co daje prawie 38% wartości całego eksportu Wspólnoty. Obok produkowanych w naszym kraju akumulatorów litowo-jonowych, autobusy elektryczne, wykorzystywane w transporcie miejskim są głównym towarem eksportowym polskiej branży elektromobilności. Takie informacje przekazał Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.

Warto wspomnieć, że autobusy elektryczne z Polski chętnie wybierane są również przez inne kraje, nie tylko te należące do Unii Europejskiej. Najwięcej, bo aż 150 sztuk tego typu pojazdów zeroemisyjnych w latach 2017-2021 kupiła Norwegia. Po kilka lub kilkanaście sztuk autobusów elektrycznych kupiła Wielka Brytania, Szwajcarii, Mołdawia oraz Ukraina. Sumarycznie sprzedaliśmy ponad 200 sztuk elektryków poza UE.

O jakich producentów chodzi?

Chociaż Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych nie podało nazw producentów, o jakich chodzi, to możemy podejrzewać, że lwią część tych statystyk obejmują autobusy elektryczne Solarisa. Wspomniany wcześniej Maciej Mazur przekazał, że zdecydowana część autobusów elektrycznych produkowanych w Polsce pochodzi z fabryk o polskim kapitale.

Zdj. główne: Kaique Rocha/pexels.com

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *